Tar dom vem som helst ?

Jag känner ett stort behov att dissa lite tv program.
Jag är ett big fan av matlagnings program, typ Jamie Oliver, han älskar jag. Men hur fan har Leila, Monika och Niklas fått sina jobb? Med fejkade leenden, röster som låter som sånna där förinspelade telefon menyer och dom verkar inte ha någon erfarenhet av matlagning överhuvudtaget. Det låter som dom läser direkt från ett papper när dom står där och pratar, skit tråkigt att lyssna på. Deras tillvägagångssätt när dom lagar mat är ibland skrämmande, dom krånglar till allt och ser helt enkelt helt okunniga ut. Det måste väl finnas någon riktig kock som vill ställa upp och vara med i tv?
Tacka vet jag Jamie, han är söt, vet vad han gör och han får det att se lätt ut.
Synd att han är gift...
                           

 
Ett annat program som jag måste ge fet dissen är Extreme home makover. Vilka idioter! Okej visst dom är snälla och hjälper familjer som har det svårt men måste dom låtsas som att dom är bästa kompisar med familjerna? I varje avsnitt säger dom samma sak :
"Jag känner verkligen ett speciellt band till den här familjen, dom är underbara och jag älskar dom".
Som om dom känner familjerna i fråga? Hm skulle inte tro det, och varje vecka har dom en ny favorit familj.
Ty är fan den jobbigaste och blödigaste människan jag någonsin sett på tv. Han måste ha damp?! Han skriker och springer runt som ja..jag vet inte vad. Och han sitter och grinar hela tiden.
Och varför måste dom bygga världens lyxhus? Är det inte bättre att bygga hus med normal standard som en vanlig svensson har, på så sätt skulle dom ha råd att hjälpa fler familjer. Och familjerna som får dessa lyxhus kommer ju inte ha råd att sköta om huset och tomten, okej dom får allt betalt i ett år tror jag, men sen då? Vem ska hjälpa dom då?

Kommentarer
Postat av: Sandra

AHAHAHA! du är fan klockren. Nu sitter jag här och skrattar.

2008-05-12 @ 22:39:36
Postat av: spunk

"Och varför måste dom bygga världens lyxhus? Är det inte bättre att bygga hus med normal standard som en vanlig svensson har, på så sätt skulle dom ha råd att hjälpa fler familjer."

Grejen är ju den att det inte handlar om att hjälpa så många som möjligt...programmet finns för att TJÄNA pengar, och inte spendera dem. Tippar på att det inte skulle bli lika höga tittarsiffor om de bara byggde "svenssonhus"...

2008-05-13 @ 01:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback